آيا در مورد بليط اپن چيزي شنيده ايد؟

رزرو و خريد رايگان بليط هواپيما

دلايل برتري قطار بر هواپيما چيست؟
با اقامت در هتل هاي برتر استانبول، سفرتان را رويايي كنيد+ عكس
با بليط‌هاي چارتر هزينه‌هاي سفر را كاهش دهيد
قطارهاي معروف دنيا را بيشتر بشناسيد + عكس
۷ ترفند ساده براي رزرو بليط هواپيما ارزان
بهترين قيمت بليط هواپيما را از ما بخواهيد
جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

آيا در مورد بليط اپن چيزي شنيده ايد؟

بليط اپن چيست؟ شايد براي شما هم در سفرهاي هوايي كه داشته ايد اين اتفاق پيش آمده كه بخواهيد به دو مقصد متفاوت سفر كنيد. براي اين مسافرت نياز به بليط دو سره داريد. بليط اپن در اين مواقع به كارتان مي آيد. براي اينكه بدانيد بليط اپن چيست بايد با انواع مختلف بليط هواپيما آشنا شويد.

بليط اپن (Open Jaw) به نوعي از بليط هواپيما مي گويند كه مسافر مي‌تواند توسط آن از شهر خود به مقصد اول پرواز كرده و از مقصد دوم به شهر مبدا برگردد. اين نوع پرواز داراي مزيت هاي زياد است و برنامه‌ريزي سفر را براي افراد دائم السفر راحت تر مي‌كند. وجه تسميه نام اين نوع پرواز نيز برگرفته از تشابه نقشه مسير پروازها به دهان باز يك تمساح است.

بليط اپن چيست؟ شايد براي شما هم در سفرهاي هوايي كه داشته ايد اين اتفاق پيش آمده كه بخواهيد به دو مقصد متفاوت سفر كنيد. براي اين مسافرت نياز به بليط دو سره داريد. بليط اپن در اين مواقع به كارتان مي آيد. براي اينكه بدانيد بليط اپن چيست بايد با انواع مختلف بليط هواپيما آشنا شويد.

 

بليط اپن (Open Jaw) به نوعي از بليط هواپيما مي گويند كه مسافر مي‌تواند توسط آن از شهر خود به مقصد اول پرواز كرده و از مقصد دوم به شهر مبدا برگردد. اين نوع پرواز داراي مزيت هاي زياد است و برنامه‌ريزي سفر را براي افراد دائم السفر راحت تر مي‌كند. وجه تسميه نام اين نوع پرواز نيز برگرفته از تشابه نقشه مسير پروازها به دهان باز يك تمساح است.

پرواز بليط اپن چيست

اكنون شايد اين سوال پيش آمده چرا عده‌اي اين نوع بليط را براي سفر ترجيح مي‌دهند؟ آيا تهيه چند بليط يك سره گزينه بهتري نيست؟

در پاسخ اين سوال‌ها چنين مي‌توان گفت كه با تهيه و دانستن درباره بليط اپن چيست علاوه بر صرفه‌جويي در هزينه، امكان سفر به مقصدهاي مختلف بسيار آسان‌تر مي‌شود. علاوه بر اين، بخشي از هزينه‌هاي تحميلي ناشي از تاخير يا لغو پرواز نيز به مسافران تحميل نمي‌شود.

پروازهاي بليط اپن به سه دسته تقسيم مي‌شوند:

۱بليط اپن معمولي

در اين نوع بليط مسافر از شهري به شهر ديگر سفر مي‌كند و در مسير برگشت به فرودگاهي متفاوت در مقصد مراجعه مي‌كند. براي مثال، پرواز از فرودگاه نيويورك به فورت مايرز فلوريدا و ارائه كارت شناسايي در فرودگاه، فرودگاه بين المللي ساوثوست فلوريدا به بوستون. در اين حالت مسافر فقط هزينه يك بليط را تقبل كرده و در عين حال فرصت بازديد و اقامت در شهرهاي مختلف را دارد.

۲بليط اپن با مقصد متغير

در اين نوع بليط نيز مسافر از شهر الف به شهر ب پرواز كرده و در مسير برگشت از شهر ج به شهر الف باز مي‌گردد. اين نوع بليط براي سفرهاي تابستاني يا تور اروپا و پرواز خارجي گزينه مناسبي محسوب مي‌شود؛ زيرا ضمن پرداخت هزينه بسيار كمتري براي سفر به چند كشور اروپايي، امكان بازديد از جشنواره‌هاي متنوع در كشورهاي مختلف نيز براي گردشگران فراهم مي‌شود.

۳بليط اپن دوگانه

 اين نوع از بليط اپناندكي با دو مورد قبلي متفاوت بوده و تهيه آن مستلزم تماس با شركت‌هاي هواپيمايي است مجموعه بليط هواپيما نيز در اين مورد در خدمت شماست؛ به اين ترتيب كه در اين نوع دو مبدا و دو مقصد متفاوت انتخاب مي‌شود. براي مثال، پرواز از شيكاگو به دالاس و ادامه سفر از هيوستون به ميامي.

در مجموع، با تعريفي ساده‌تر مي‌توان بليط اپن را به اين شكل بيان كرد كه شركت هوايي مسافر را از مبدا الف به مقصد ب انتقال مي‌دهد و عزيمت از شهر ب به شهر ج (براي بازگشت به شهر الف) به عهده خود مسافر است.بايد بگوييم كه اين نوع از بليط پرواز خارجي بيشتر براي مسافران با تجربه داراي كاربرد است، زيرا علاوه بر صرفه‌جويي در هزينه‌هاي سفر، امكان دسترسي به مقصدهاي مختلف با اهداف كاري يا تفريحي فراهم مي‌شود.

پس براي تهيه اين نوع بليط بايد به خوبي در مورد گزينه‌هاي موجود پروازهاي بليط اپن مطابق با برنامه سفر تحقيق كرده (به خصوص براي سوار شدن به هواپيما در فرودگاه مشهد براي پروازهاي خارجي) و اطلاعات كافي درباره بليط اپن چيست بدانيد تا خريد بليط مناسبي را انجام دهيد.

بيشتر بخوانيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.