صندلي‌هاي خالي هواپيماها كي پر مي شوند؟

رزرو و خريد رايگان بليط هواپيما

دلايل برتري قطار بر هواپيما چيست؟
با اقامت در هتل هاي برتر استانبول، سفرتان را رويايي كنيد+ عكس
با بليط‌هاي چارتر هزينه‌هاي سفر را كاهش دهيد
قطارهاي معروف دنيا را بيشتر بشناسيد + عكس
۷ ترفند ساده براي رزرو بليط هواپيما ارزان
بهترين قيمت بليط هواپيما را از ما بخواهيد
شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

صندلي‌هاي خالي هواپيماها كي پر مي شوند؟

به گزارش خبرنگار مهر، شرايط براي سفر داخلي و يا خارجي با هواپيما مساعد نيست. قدرت خريد مردم براي استفاده از ناوگان هوايي پايين آمده و افراد كمتر رغبت مي كنند ۸ ميليون تومان پول بليت هواپيما براي مسير تهران به آنتاليا بدهند و يا از تهران با ۷۰۰ هزار تومان در يك مسير به مشهد بروند. ايرلاين ها در اين ميان حاضر به پايين آوردن نرخ نيستند چون آزادسازي نرخ بليط هواپيما در دستانشان است. از سوي ديگر برخي از ايرلاين هاي خارجي پروازهاي خود را در مسير ايران لغو كردند و پروازهاي مسيرهاي داخلي در ايران نيز خالي از مسافر شدند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، شرايط براي سفر داخلي و يا خارجي با هواپيما مساعد نيست. قدرت خريد مردم براي استفاده از ناوگان هوايي پايين آمده و افراد كمتر رغبت مي كنند ۸ ميليون تومان پول بليت هواپيما براي مسير تهران به آنتاليا بدهند و يا از تهران با ۷۰۰ هزار تومان در يك مسير به مشهد بروند. ايرلاين ها در اين ميان حاضر به پايين آوردن نرخ نيستند چون آزادسازي نرخ بليط هواپيما در دستانشان است. از سوي ديگر برخي از ايرلاين هاي خارجي پروازهاي خود را در مسير ايران لغو كردند و پروازهاي مسيرهاي داخلي در ايران نيز خالي از مسافر شدند.

 از زماني كه قرار شد تا ديگر ايرلاين هاي خارجي در ايران نرخ بليت هواپيما را ارزي حساب نكنند آنها هم قيمت را بالا بردند اما اين تنها محدود به ايرلاين هاي خارجي نبود بلكه ايرلاين هاي داخلي هم قيمت را آنچنان بالا برده اند كه اكنون از گوشه و كنار ايران خبر مي رسد كه پروازها به دليل نبود مسافر لغو شده اند نمونه آن نيز پرواز تهران_تبريز بود كه در روزهاي اخير به دليل نبود مسافر ناشي از گراني قيمت لغو شد.

برخي از سلبريتي ها و افراد مشهور نيز در هنگام سفر با هواپيما در صفحات شخصي خود از صندلي هاي خالي هواپيماها عكس گرفته اند و آن را عامل گراني بليت ها دانسته اند. روز جمعه هم كاروان تيم فوتبال پرسپوليس، آبادان را به مقصد تهران ترك كرد و در تصاوير ارسالي نشان دادند كه صندلي هاي هواپيما خالي از مسافر است آن هم در مسيري كه هميشه مملو از مسافر بوده است.

پروازهاي خارجي هم يكي يكي خبر مي دهند كه ديگر برقراري پرواز در ايران براي آنها به صرفه نيست. در روزهاي تعطيل اخير سه شركت هواپيمايي وابسته به هلند و انگليس و فرانسه اعلام كردند كه به دليل تحريم‌هاي آمريكا، پروازهايش به تهران را متوقف مي‌كنند. پيش از اين نيز برخي از مسيرهاي مستقيم ايران به كشورهاي آسياي ميانه لغو شده بود.

علي اصغر مونسان به عنوان رئيس سازمان ميراث فرهنگي و متولي سفر در ايران نسبت به اين موضوع واكنش هايي نشان داده است اما گويا هيچ يك به نتيجه مطلوبي نرسيد. چرا كه او در نامه اي به معاون اول رئيس جمهور درخواست داد تا كميته اي مشترك با عضويت اين سازمان، وزارت راه و بانك مركزي براي بررسي نرخ واقعي بليت هواپيما تشكيل شود اما هيچ گاه پاسخ مناسبي به آن داده نشد.

از سوي ديگر او در سفرش به استان فارس گفت كه رئيس‌جمهوري دستور حل فوري مشكل افزايش قيمت بليت‌هاي هواپيما را صادر كرده و اين دستور به وزير صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده است. اما باز هم شاهد هستيم كه همچنان تغييري در نرخ بليت هواپيما رخ نداده است.

حالا محمد محب خدايي معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي گفته است كه  افزايش قيمت بليت هواپيما به نفع صنعت حمل و نقل و گردشگري نيست زيرا موجب كاهش سفر مي‌شود. هر چقدر هزينه ملزومات سفر بالا برود به همان نسبت شاهد كاهش استفاده و اقبال مردم خواهيم بود، از اينرو افزايش قيمت حمل و نقل در نهايت به ضرر صنعت حمل و نقل تمام مي شود، همان طور كه اين افزايش قيمت موجب كاهش سفر و آسيب جدي به صنعت گردشگري مي شود.

وي اظهار اميدواري كرده است كه شرايطي فراهم شود تا مردم در سفرهاي خود دچار مشكل نشوند و اقتصاد گردشگري و حمل و نقل هم كه منبع معيشت ميليون ها نفر در كشور است آسيب نبيند.

اين اميدواري درحالي است كه هر روز يا شركت هاي خارجي انجام پرواز در آسمان ايران را كنسل مي كنند و يا پروازهاي داخلي به دليل نبود مسافر مسيرشان را لغو مي كنند حالا با اين وجود اما انگار انگيزه اي براي حل اين مشكل نيست چون مسئولان مربوطه در ايران مشكل را گراني بليت نمي دانند. چنان كه آخوندي، وزير راه و شهرسازي در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي در واكنش به اين مسئله گفته است كه در شرايط فعلي حفظ صنعت هوانوردي از قيمت پروازها براي كشور بسيار مهمتر است و بايد بتوانيم اين صنعت را از گزند تحريم‌ها حفظ و در حركت نگه داريم.

منبع: مهر

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.