دلايل برتري قطار بر هواپيما چيست؟

رزرو و خريد رايگان بليط هواپيما

دلايل برتري قطار بر هواپيما چيست؟
با اقامت در هتل هاي برتر استانبول، سفرتان را رويايي كنيد+ عكس
با بليط‌هاي چارتر هزينه‌هاي سفر را كاهش دهيد
قطارهاي معروف دنيا را بيشتر بشناسيد + عكس
۷ ترفند ساده براي رزرو بليط هواپيما ارزان
بهترين قيمت بليط هواپيما را از ما بخواهيد
سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

دلايل برتري قطار بر هواپيما چيست؟

به گزارش جهان نيوز، هزينه هاي بسيار زيادي در سال هاي اخير خرج خريد هواپيماهاي مختلف در ايران شده است. در همين راستا توجه به خطوط ريلي در دستور كار دولت وقت قرار داده شد.

خطوط هاي ريلي به نسبت هواپيماها از امنيت بيشتر و هزينه كمتري برخوردار هستند. هزينه هاي بسيار پايين برايا يجاد زيرساخت هايي مدون و مناسب دولت را مجاب به گسترش خطوط ريلي در ايران كرده است.

 گسترش خطوط ريلي با توجه به گستردگي كشور مي تواند بهترين گزينه براي كاهش هزينه هاي دولت و مردم باشد. فراهم كردن بليط قطار بالطبع هزينه هاي كمتري را براي مسافران در بر خواهد داشت.

 يكي از موضوعاتي كه مي توان با توجه به آن قطارها را انتخاب كرد، هزينه هاي مربوط به زيرساخت و نقل مكان مسافر است. دلايل برتري فراواني وجود دارد كه اثبات كند قطار بسيار بهتر از هواپيما است. براي يافتن دلايل برتري قطار بر هواپيما در ادامه مطلب با ما همراه باشيد.

تحرك فضايي بيشتر
يكي از دلايلي محكم توسعه خطوط ريل در ايران پراكندگي شهرها و اقليم آب و هوايي مختلف در بخش هاي گوناگون است. توسعه خطوط ريلي باعث گسترش شهرهاي مختلف مي شود و از تمركزگرايي هاي مراكز شهر كم خواهد كرد. از اين رو قطارهاي باعث تحرك فضايي و رونق اقتصادي در بخش هاي متنوع خواهد شد. اين كار باعث مي شود تا ميزان گردش مالي كشور به درستي در بين اقشار مختلف پخش شود. رزرو بليط قطار در اين بين مي تواند نقش به سزايي را ايفا نمايد.


گسترش رونق اقتصادي
حال كه صحبت از رونق اقتصادي به ميان آمد، بد نيست به كشورهاي پيشرفته در حوزه هاي مختلف نيم نگاهي بيندازيد. بسياري از شهرهاي رو به زوال در مناطق مختلف جهاني با رونق خطوط ريلي به نقاطي پيشرفته مبدل شدند.
 اين امر كه در قرن نوزدهم در بين بيشتر كشورهاي جهان سوم صورت گرفت باعث شد تا شهرهاي مرزي از ركود اقتصاد خارج شوند و روي به توليد و عرضه كالاهاي جديد بياورند. گسترش خطوط ريلي مي تواند رگه هاي اصلي شهر ار به كارآفريني تشويق نمايد.

كارآفريني امري است كه در ساليان اخير بسيار زياد از سوي سران بالاي كشور به آن پرداخته شده است. در ضمن ساخت خطوط ريلي و ايجاد اين گونه زير ساخت ها مي تواند به خودي خود باعث اشتغال زايي افراد زيادي شود. در ثاني خريد بليط قطار در بازه هاي زماني مختلف مستلزم حضور افرادي كارآمد بر روي كار خواهد بود كه همين امر هم موجب اشتغال زايي مي شود.


صرفه جويي در مصرف سوخت
يكي از بزرگترين مشكلات جهان امروز كه افراد زيادي با آن دست وپنجه نرم ميكنند، هزينه هاي سوختي است. با نگاهي به هزينه هاي سوخت در ايران متوجه خواهيد شد كه چه هزينه هاي گزافي از اين باب پرداخت مي شود. با گسترش خطوط ريلي هزينه هاي سوختي در سراسر كشور كاهش يافته و آلودگي هواي كمتري را در شهرهاي گوناگون مشاهده خواهيم كرد.

قطار وسيله اي مناسب براي تمام عموم
با نيم نگاهي به درصد مسافران استفاده كننده از قطار به عنوان وسيله نقليه به اين نتيجه پي خواهيد برد كه قطار بيشتر از هواپيما مسافران را جا به جا مي نمايد. اين جابجايي از لحاظ تعداد نفرات با هزينه اندك مي تواند يكي از مهمترين عوامل در گسترش خطوط ريلي باشد.

 در ضمن جابجايي مسافر توسط قطار مي تواند 17 برابر اتوبوس و 3 برابر هواپيما باشد. دلايل بسيار زياد ديگري وجود دارد كه برتري قطار به هواپيما را به صورت واضح و مبرهن بيان مي كند براي آشنايي بيشتر با اين دلايل مي توانيد به مجله تيك بان مراجعه كنيد. سايت تيك بان از معتبرترين سايت هاي ارائه كننده بليط قطار در كشور عزيز ايران به شمار مي رود.

منبع: دلايل برتري قطار بر هواپيما چيست؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.