دلايل برتري قطار بر هواپيما چيست؟
با اقامت در هتل هاي برتر استانبول، سفرتان را رويايي كنيد+ عكس
با بليط‌هاي چارتر هزينه‌هاي سفر را كاهش دهيد
قطارهاي معروف دنيا را بيشتر بشناسيد + عكس
۷ ترفند ساده براي رزرو بليط هواپيما ارزان
بهترين قيمت بليط هواپيما را از ما بخواهيد
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۰۳

كدام كارت شناسايي را در فرودگاه به همراه داشته باشيم؟

به منظور حفظ ايمني پرواز كليه لوازم همراه شما در اين قسمت بازرسي مي‌شود. پس از آن وارد سالن انتظار خواهيد شد كه در اين مرحله با اعلام شماره پرواز و مقصد از طريق بلندگوها براي سوارشدن به هواپيما راهنمايي خواهيد شد.

در آخرين مرحله و هنگام خروج از درب‌هاي خروجي براي سوارشدن به هواپيما، مسوولين شركت هواپيمايي از قسمت خدمات فرودگاهي با كنترل مجدد مدارك پروازي شما (ويزا و گذرنامه) بخشي از كارت سوار شدن به هواپيما را از آن جدا كرده و بخشي از آن را نيز در اختيار شما قرار مي‌دهند كه بر اساس آن مهمانداران پرواز در داخل هواپيما شما را جهت استقرار در صندلي خود راهنمايي خواهند نمود.

كارت شناسايي در فرودگاه جزء ضروري ترين چيزهايي است كه بايد به همراه داشته باشيد. احراز هويت مسافران پروازهاي داخلي براي شركت‌هاي هواپيمايي با كارت شناسايي در فرودگاه انجام مي شود.

براي سفرهاي خارجي احراز هويت مسافران هميشه با داشتن پاسپورت و كارت شناسايي در فرودگاه انجام مي شود. در سفرهاي داخلي نيز اين مورد به تازگي لحاظ شده است و همه مسافران پروازهاي داخلي با كارت شناسايي در فرودگاه احراز هويت مي شوند.

 

احراز هويت مسافران به‌صورت يك دستورالعمل به شركت‌هاي هواپيمايي ابلاغ شده است شركت‌هاي هواپيمايي مي‌بايست الزاماً در تمامي فرودگاههاي كشور درزمان پذيرش مسافر و به هنگام ورود به سالن ترانزيت براي سوار شدن به هواپيما در فرودگاه مشهد و ساير فرودگاه هويت مسافران را احراز و از پذيرش مسافر بدون كارت شناسايي خودداري كنند.

چنين تصميمي براي رعايت حقوق و رفاه حال مسافران و جلوگيري ازهرگونه سوء استفاده احتمالي اتخاذ شده است، مسافران بايد به هنگام مراجعه به فرودگاه ها قطعاً كارت شناسايي در فرودگاه (گواهينامه، پاسپورت يا كارت ملي) به همراه داشته باشند.

ارائه بليط  و مدارك لازم در فرودگاه (نسخه چاپ شده يا تصوير آن بر روي گوشي تلفن همراه يا تبلت) و كارت شناسايي در فرودگاه (شناسنامه يا كارت ملي يا گواهينامه‌ي رانندگي يا گذرنامه) به متصدي مربوطه ضروري است.

براي سوار شدن به هواپيما، بايد كارت شناسايي معتبري داشته باشيد كه اطلاعات آن، با اطلاعات مندرج در خريد بليط خارجي يك‌سان باشد.

تعيين شماره صندلي در داخل هواپيما در كليه دفاتر فروش شركت هاي هواپيمايي و نيز به هنگام مراجعه به گيشه شركت هاي هواپيمايي در فرودگاه جهت كنترل انجام مي گيرد. بليط خود را جهت تعيين شماره صندلي و دريافت كارت سوار شدن به هواپيما، به مسئولين تحويل دهيد و پس از آن در حفاظت از كارت سوار شدن به هواپيما و بليت خود دقت فرماييد. لطفاً در داخل هواپيما در صندلي تعيين شده بنشينيد .

 زمان خاتمه پذيرش مسافر در پروازهاي خارجي ۴۵ دقيقه قبل از پرواز و در پروازهاي داخلي ۲۰دقيقه قبل از پرواز است. بنابراين ما در مجموعه بليط هواپيما دل سفر توصيه مي كنيم در پروازهاي بين المللي حداقل ۳ ساعت و در پروازهاي داخلي يك ساعت قبل از پرواز به فرودگاه مراجعه نماييد.

پس از اتمام امور مربوط به كنترل بليط خارجي و دريافت كارت سوار شدن به هواپيما، براي ورود به سالن انتظار، بليت و كارت شناسايي در فرودگاه را همراه گذرنامه  (در پروازهاي بين‌المللي) و شناسنامه يا كارت شناسايي (در پروازهاي داخلي در صورت درخواست) به مأمورين كنترل ارايه دهيد.

بازرسي نهايي، به منظور حفظ ايمني پروازها انجام مي‌شود.در آخرين مرحله تشريفات فرودگاهي و قبل از ورود به سالن انتظار، قسمت بازرسي نهايي قراردارد .

به منظور حفظ ايمني پرواز كليه لوازم همراه شما در اين قسمت بازرسي مي‌شود. پس از آن وارد سالن انتظار خواهيد شد كه در اين مرحله با اعلام شماره پرواز و مقصد از طريق بلندگوها براي سوارشدن به هواپيما راهنمايي خواهيد شد.

در آخرين مرحله و هنگام خروج از درب‌هاي خروجي براي سوارشدن به هواپيما، مسوولين شركت هواپيمايي از قسمت خدمات فرودگاهي با كنترل مجدد مدارك پروازي شما (ويزا و گذرنامه) بخشي از كارت سوار شدن به هواپيما را از آن جدا كرده و بخشي از آن را نيز در اختيار شما قرار مي‌دهند كه بر اساس آن مهمانداران پرواز در داخل هواپيما شما را جهت استقرار در صندلي خود راهنمايي خواهند نمود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.