طولاني ترين خطوط ريلي دنيا + جايگاه ايران

رزرو و خريد رايگان بليط هواپيما

دلايل برتري قطار بر هواپيما چيست؟
با اقامت در هتل هاي برتر استانبول، سفرتان را رويايي كنيد+ عكس
با بليط‌هاي چارتر هزينه‌هاي سفر را كاهش دهيد
قطارهاي معروف دنيا را بيشتر بشناسيد + عكس
۷ ترفند ساده براي رزرو بليط هواپيما ارزان
بهترين قيمت بليط هواپيما را از ما بخواهيد
سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

طولاني ترين خطوط ريلي دنيا + جايگاه ايران

در بسياري از كشورها هزاران كيلومتر راه آهن كشيده شده است و ميليونها مسافر از طريق آن جابجا شده است. اما طولاني ترين خطوط ريلي در دنيا متعلق به كدام كشورهاست؟ اگر به دانستن اين مطلب علاقه داريد با ما همراه شويد.

آيا تا به حال با قطار سفر كرده ايد؟ قطارها در تمام دنيا يكي از محبوبترين وسايل نقليه عمومي هستند كه مورد توجه و استقبال تعداد زيادي از مسافران قرار مي گيرند. براي اين كه قطارها در تمامي مسيرها بتوانند اقدام به ارائه بليط قطار نمايند، نيازمند وجود زيرساخت هايي هستند و يكي از مهمترين زير ساخت ها، خطوط ريلي مي باشند.

در بسياري از كشورها هزاران كيلومتر راه آهن كشيده شده است و ميليونها مسافر از طريق آن جابجا شده است. اما طولاني ترين خطوط ريلي در دنيا متعلق به كدام كشورهاست؟

خطوط راه آهن ايالات متحده آمريكا

رتبه اول طولاني ترين خطوط ريلي متعلق به كشور آمريكا با 250 هزار كيلومتر طول مي باشد. به طور كلي در آمريكا بيشترين خطوط ريلي به قطارهاي باري اختصاص دارد. شبكه ريلي اين كشور داراي 538 راه آهن مي باشد كه توسط شركت يونيون پاسيفيك ريل و BNSF اداره مي شوند. خطوط ريلي مسافربري آمريكا داراي 30 مسير و 500 مقصد مي باشد كه 46 ايالت آن را تحت پوشش قرار مي دهد.

با اين كه خطوط ريلي آمريكا تمامي مسيرها را پوشش دهي مي كند همچنان در حال ساخت و گسترش مسيرهاي ريلي مي باشد.

خطوط راه آهن چين

در كشور چين شبكه ريلي در حدود 100 هزار كيلومتر طول دارد و دومين خط ريلي بزرگ دنيا مي باشد. خطوط ريلي چين توسط دولت اداره مي شود. فقط در طي يكسال تعداد دو ميليارد مسافر توسط اين خطوط جابجا مي شوند. از صد هزار كيلومتر خط راه آهن چين، 10 هزار كيلومتر آن خطوط ريلي پرسرعت مي باشد. اين كشور در نظر دارد خطوط ريلي خود را تا حدود 270 هزار كيلومتر توسعه دهد.

خطوط راه آهن روسيه

سومين كشوري كه خطوط ريلي بزرگ دنيا را از آن خود كرده است، روسيه است. 85 هزار و 500 كيلومتر طول خطوط راه آهن روسيه در انحصار شركت  Russian Railways طمي باشد. شبكه ريلي روسيه با 12 خط اصلي بسياري از خطوط راه آهن را به كشورهاي لهستان، آلمان، فرانسه، فنلاند، مغولستان و كره شمالي، چين متصل مي كند. در طي سال 2013 يك ميليارد مسافر توسط خطوط راه آهن روسيه جابجا شده و به مقصد رسيده اند.

خطوط راه آهن هند

هندوستان چهارمين خط ريلي در جهان مي باشد. خطوط ريلي هند نيز در انحصار دولت مي باشد و يك مسير 65 هزار كيلومتري را به جابجايي مسافران توسط قطار اختصاص داده است.

طبق آمار در كشور هند فقط در طي سال 2013 ، تعداد 8 ميليارد مسافر جابجا شده است. شبكه ريلي در اين كشور به 17 منطقه تقسيم شده و روزانه بيش از 19 هزار قطار در حال فعاليت و تردد مي باشند.

شصبشث

خطوط راه آهن كانادا

48 هزار كيلومتر شبكه ريلي كانادا ، اين كشور را به عنوان پنجمين خطوط ريلي طولاني دنيا معرفي كرده است.

دو اپراتور ريلي در كانادا در حال خدمت رساني به مسافران مي باشند. خط ريلي ملي كانادا و خط ريلي كانادا-پاسيفيك دو شركت فعال در اين زمينه هستند .

در كانادا شركت هاي كوچك ديگري نيز در حال فعاليت و خدمات رساني به مسافران مي باشند كه دسترسي مسافران را به مناطق بين شهري و روستايي برقرار مي كند.

بر طبق آمار بيش از 84 درصد كل خطوط ريلي به 30 كشور تعلق دارد . البته از اين مقدار 31 درصد متعلق به دو كشور آمريكا و روسيه است. شايان ذكر است كه نيمي از خطوط ريلي دنيا مختص به 6 كشور آمريكا، روسيه، چين، هند، كانادا و آلمان مي باشد.

در كشور ما نيز خطوط ريلي در حال گسترش و توسعه مي باشند. به طوري كه ايران با دارا بودن 13 هزار كيلومتر خط راه آهن در رتبه بيست و يكم جهان از حيث طولاني بودن خطوط ريلي قرار دارد.

در ايران مي توان با خريد بليط قطار به مسيرهاي زيادي دسترسي داشت و از سفري ارزان و ايمن برخوردار شد. براي خريد و رزرو بليط قطار يكي از بهترين روش ها، مراجعه به وب سايت گردشگري تيك بان مي باشد. تيك بان انواع بليط قطار داخلي و خارجي را براي رفاه مسافران ارائه مي كند و خاطره اي به ياد ماندني را براي آنها رقم مي زند. قيمت بليط قطار در تيك بان به آدرس tikban.com  يكي از ارزانترين و اقتصادي ترين بليط ها مي باشد و براي سفري ارزان به صرفه ترين است.

تيك بان ساده ترين سايت فروش بليط قطار است كه در كمترين زمان و بهترين هزينه ممكن در آن بليط هر مسيري را بخريد و مهم تر از همه پشتيباني 24 شويد. بليط ارزان قيمت قطار هاي داخلي، استرداد سريع بليط قطار، رزرو سريع بليط و چك كردن سريع موجودي بليط قطار از ويژگي تيك بان است. قبل از اينكه قطار سوت بزند بليط خود را از تيك بان بخريد.

منبع: طولاني ترين خطوط ريلي دنيا + جايگاه ايران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.